HOME-MAR: O
XENASÍ DAS COSTAS
11/02/2011
Mon Búa Soneira
POST-HOC:
-8. Parola-
Existe unha
faladoría co mar, uns discursos inmensos que reman cara a mística
do salvaxe... O mar permite unha vinculación reflexiva e sagrada que
esperta na súa inexactitude, na súa propagación e inmensidade.
Entrar no mar, na súa harmonía, fai que o latexo conversacional
sexa mutuo: sexa un.
-9. Embarcación-
Unha vez, atopábase
apretando os remos un bo home.
Uns remos ben
fixados nos estrobos, cunhas mans clavadas nun home.
Acompañábao unha
sede irredenta que non lle permitía falar -propia dun vendaval
localizante. Unha sede que significaba soidade, e simulación activa
co elemento mar.
-10. Preguntarse-
Era este home que
viaxaba só; na súa embarcación chea de tramallos, nasas, vetas e
outras ferramentas do mar; quen formulou a pregunta
do ser
na ría do Atlántico.
Levar toda vida
consumindo maraxe, inter-inter
repetitivo, crea unha maneira de comezarse -de ethos-
que vincula a vontade cara á pregunta, á dúbida e á reflexión
temporal de tódolos seres do mar.
-11. Inmanencia-
O
mar consegue facer unha posta en escena de forzas inmanentes que xa
superan a mera razón instrumental, a positivación allea a el, unha
aparición da mensaxe sagrada. O saber implícito da súa natureza
evoca a Hermes nunha presencia do deslizamento. A interioridade
íntima do mítico, das sereas e as fantasías da precomprensión
do ser
desvélanse nunha conversación sobre a existencia. A tradición e
autoridade da fábula anticipa unha interpretación co elemento mar,
ésta última faise no seu interior natural: onde agocha a súa
verdade, onde se mostra o seu ser.
-12. Superación-
O home do que
falamos vese nun territorio que lle implica preguntarse por ese fluxo
marítimo, ante a dúbida de se é el quen de superalo na súa
aprehensión, de superar-se, de rizar mar na espacialidade que o
envolve. De conseguir anticipar a intención da clausura -do método-,
para viaxar no seu tránsito expresivo e crear impulsos da forza
home-mar.
-13. Múltiple-
Nun alento nupcial
-co mar- que o espertaba, sinte este home unha revelación que se lle
fai presente: unha humilde expresión do acontecemento, da mostra da
diferencia interrogativa.
O
home-mar recolle, desa corrente, respostas múltiples; nas que cando
fixa unha, desaparecen as restantes. Ante ese problema da
desaparición do outro
pola fixación do un,
é dicir, ese olvido que crea a elección; o home, en vez de seguir
esta inducción cousificante, prefire pensar esas respostas marítimas
como un todo-corrente
que responde a ton doutro tipo de diálogo que non busca causas
finais, respostas, metas ou puntos: mais ben busca sentido, busca
xogo, busca baile temporal -preguntas-, devir.
-O HOME MAR-
/Personaxes/
- Barqueiro
- Corifeo
- Vento
- Mar
- Barqueiro
- Corifeo
- Vento
- Mar
Existe un
apalabramento co mar, uns diálogos inmensos que reman cara a mística
do salvaxe... O mar permite unha vinculación reflexiva e sagrada que
esperta na súa inexactitude, na súa propagación e inmensidade.
Entrar no mar, na súa harmonía, fai que o latexo conversacional
sexa mutuo: sexa un. E sempre sendo, sen cesar... unha
insospeitabilidade.
(Aparece o Barqueiro
no centro da escena,
só en esencia
-na compaña dun
Corifeo- ao seu carón situado na proa).
1. SILENCIO
BARQUEIRO. -Caronte
faláballe ó río dos mortos no Tanathos, eu fálolle as augas do
seo atlántico. Ábrense todas con ondas repetidas, unhas imítanse a
outras ata que desaparecen nunha onda infinita. Unha come a outra...
CORIFEO.
-Fas parte ti dese infinito. As ondas que remas fanse contigo dende o
interior da embarcación, rémalas na inmensidade e no diálogo.
A linguaxe co mar fala a remazos, vívese en ondas, salseirazos,
salpicaduras. E a ti o mar que sempre che falou, a quen lle vas crer
senón a súa esencia múltiple?
BARQUEIRO. -Créolle
ben, que a súa emanación constante dame diñeiro, comida e
actividade saudable... o seu emerxer faime con el abordo desta
barquiña silenciosa.
CORIFEO. -Pois xa
que tanto agradecemento, algo terás que inventar con el... non é
así?
BARQUEIRO. -Algo
si... como se fose un sistema, un concepto, ou unha ferramenta... un
camiño para coñecer.
CORIFEO. -Unha
vinculación que vos una, que vos poña en contacto...as verbas poden
facelo tamén.
BARQUEIRO. -Si,
voces de lonxe...debe ser esa razón cautiva a que esperte a
comunicación exterior, debe ser! Debe ser, máis non por obriga!
CORIFEO. -De non ser
así, o silencio apoderaríase de ti, ficarías no camiño dese
Caronte da túa alma.
BARQUEIRO. -Polos
deuses do averno! E que hai de aqueles que non teñen lingua para
falar, que lles di a eles o mar?
CORIFEO. -Eses
pensan cos ollos e comunican coas orellas... A súa arma é letal,
forte e achegada a morte...Mais eles, os mudos, comunícanse con
formas non verbais incríbles, fantásticas...
BARQUEIRO. -E máis
si... aqueles mudos falan coas orellas, aqueles coma min... que no
mar non articulan letra ningunha, en cambio dinse todas estas cousas
que teñen forma enmudecida...
CORIFEO. -Logo non é
preciso falar para sentirse inmanente na natureza, para compenetrar
coas cousas mudas, coas que a súa razón disfrázase de silencio.
BARQUEIRO.
-Remo de acordo cos meus oires. O teu cantar marítimo e profundo
(silva un motivo
sonoro) faime espertar fábulas afastadas deste agora...
[pequeno tempo no
que o barqueiro tira unhas redes o mar e vai facendo as súas debidas
tarefas que acompañan a súa fala interna]
2. NOMINALISMO
BARQUEIRO. - Aló,
no fondo deste horizonte ao que nunca cheguei, nin creo que vaia
chegar nunca... debe haber alguén coma ti, alí agardando
eternamente a que veña un tombo de mar e esnaquize toda esta espera
ata levarme contigo. Sempre dudei de quen carallo era esa voz
ateigante que sempre espetou nos meus murmurios. Ti non tes outro
nome que...
(O CORIFEO córtao
tan pronto se dispoñe a nombrar)
CORIFEO. - Meterlle
nomes as cousas sabes que é un pecado, sabes a falta de referencia
que teñen coas cousas particulares que ves por aquí.
BARQUEIRO. -Os homes
todo queremos nombrar, sabes que iso fainos máis homes aínda... a
palabra é algo que ningún home pode esquecer a hora de dicirse a si
mesmo, dicir a cousa, o que sexa.
CORIFEO. -Non direi
que a capacidade de nombrar che faga a ti máis home, pero anda ao
tino de que a palabra non di a cousa real...
BARQUEIRO. -A
palabra está saturada...
CORIFEO. -O nome que
di a cousa, esa caixa que garda un sentido da experiencia, sabes? Iso
é o que vos fai caer nese xogo da linguaxe sen fin.
BARQUEIRO. -Creo que
dicir certas cousas ten moito sentido.
CORIFEO. -Non
dubido, máis restaría en pensar que todo ese sentido é o mundo.
BARQUEIRO. -Dubidas
que a linguaxe poda dicir todas as cousas?
CORIFEO. -Dubido
completamente.
BARQUEIRO. -Ese
nominalismo teu... espétame na gorxa sabores indescriptibles, que me
axudan a saber que mesmo isto que sinto agora mesmo non ten palabra
algunha. Polo menos que ti poida s sentir tal sabor, cal sería a
palabra que di tal cousa? O mundo é máis complexo que o simple
“dicir” non si?
CORIFEO.
-Indistinguidamente do complexo, diríache que é máis simple.
BARQUEIRO. -Logo, se
a palabra, que di tantas cousas non pode dicir ese sabor que me fai
pola gorxa; como é que o mundo vai ser máis simple?
CORIFEO. -O simple,
xa que todo un, non hai maneira de dar con el. É iso que a palabra
non di. Con iso co que sempre anda a voltas a querer cachar, e que
cando cre que lle dou de cheo, xa fuxiu del.
BARQUEIRO. -Eu non
sei nada, que máis podería saber se non tivese unha linguaxe que
dixera algunha cousa?
CORIFEO. -Non tes
que pensar que a lingua xe non sirve, tes que pensar que non todo di
a linguaxe.
BARQUEIRO. -Quizáis
a iso poderiamos chamarlle o sagrado? A esa maneira enmudecida de
natureza?
CORIFEO. -Quizáis
si, sería unha forma cerca de dicilo, máis dicilo é en si mesmo a
trampa que oculta tal cousa.
BARQUEIRO. -Se hai
algo que diga a linguaxe é a presencialidade, a cousa que se ve
claramente non?
CORIFEO. -Sempre se
dixo que o que está aquí, agora... no momento físico, era máis
fácil de dicirse, pero non cres que neste mesmo aquí hai algo que o
faga indiscernible?
BARQUEIRO. -Un
aurea, un espírito invisíbel?
CORIFEO. -Si, algo
así... un xeito de ser que non é. Que é, como ti dis, sagrado...
que na súa inmanencia fainos calar. Que non emerxe dunha verba, nin
dun significar algunha cousa...
BARQUEIRO. -Ir o mar
todos días, é iso mesmo. Un silencio que che proxecta cara esa
maneira indefinida de ser, que é máis ben... simple.
CORIFEO. -Ese é o
trauma que todos levamos dentro, iso que non di a palabra, e que, en
cambio, lévanos a ir ao mar a traballar, móvenos, deséxanos, e
fainos estar-aí.
BARQUEIRO. -Hai
moitos anos que levo bogando cara este mar, e nunca lle atopei unha
palabra a ese sabor que corre pola miña gorxa, a esa elevación
sagrada que me fai estar aquí metido. Só ante a inmensidade. Quero
vivir toda vida sen sabelo, mantendo esta maneira ignorante que me
revela o ser.
CORIFEO. -Máis,
sabes ben que esta maneira da que ti me falas non é algo
lingüístico, ves que fuxe de toda verborrea?
BARQUEIRO. -Nunca a
linguaxe pudo definir tal.
CORIFEO. -De ser
así, viviriamos nunha sabiduría total na que nada xa tería
sentido. Que mellor que vivir cunha teima dubidosa que che poida
facer mentir a propia existencia? Que mellor que sair desa
problemática da linguaxe, que non é máis que da linguaxe mesma?
BARQUEIRO. -Cando
vas ao mar, daste de conta do pequeño que eres... de estar só ante
a inmensidade sen palabras. A palabra non acerca a unha experiencia
tal, porque nela mesma non hai nada senón interpretación en xogo.
CORIFEO. -A xente
interpreta coa súa tradición e cos seus prexuízos, que non son
máis que a experiencia que leva da vida. O universal dunha cousa
reside na particularidade de cada un. Todos os grandes conceptos
indistínguense cos pequenos conceptos, o grande e o pequeño é todo
o mesmo.
[Ti que non eres
home de fins, que final lle vas atopar a isto?]
3. MEDIO SEN
FIN
BARQUEIRO. - Final
ningún, e palabras ningunhas tampouco. O que vexo en falar co mar, é
o mesmo que cando penso en falar contigo... a morte, o esquecemento.
CORIFEO. - As formas
do mar son moito de facer crer que os horizontes levan a morte, aló
morre o sol todos os días, e a luz comeza e acaba tamén por esa
liña. Ti, home de mar, que respostas vas atopar neste círculo máis
que o choque co que xa esa liña reproduce?
BARQUEIRO. - A min o
horizonte paréceme unha cousa ben simple, non é simboloxía de
nada... simplemente está aí e punto, éche unha liña que parece
seguir nun círculo como dis ti... pero non lle vexo eu contido
algún...
CORIFEO. - Mañá
sairás a traballar outra vez, e pasado tamén.
BARQUEIRO. - Claro,
e sempre estará aí esa división co ceo, porque o tempo non para.
Mañá cando veña recoller os tramallos que larguei hoxe seguirán
mallando xurelos e xardas, e todo tempo seguirá sendo. E que lle vas
a facer?
CORIFEO. - Dis que
non hai fin ningún? E que ocorrería se houbese tal?
BARQUEIRO. - Se
houbese fin pararían de mallar os peixes nas redes, e o horizonte
doblaríase e non sería así, e, quizáis, non sairía a pescar
mañá, nin pasado... xustamente non o sabemos porque nunca hubo fin
algún.
CORIFEO. - Entón
non hai fin nese tempo, porque xa todo tempo non para en unha
unidade, cantidade ou algo medible. Ese tempo sen fin é como o mar,
como a eternidade dese horizonte.
BARQUEIRO. -Éche
como todas cousas, que hai que non esté no propio tempo? Non podo
pensar nada sen o tempo, será porque todo o que é, xa en si ou de
por si, é tempo. Casi poderíamos dicir que non hai tempo, porque é
un fuxir constante da súa mera palabra como fixación, tal proceso
sen fin enténdoo eu como o tempo.
[Sorpréndese o
Barqueiro e o Corifeo, coa aparición elemental do propio Mar sobre o
que navegan]
MAR. -Que andades a
dicir? Que xa non hai ninguén que pesque na miña verdade?
BARQUEIRO. -Non,
non, ninguén dixo tal...
(Silencio)
4. A ANGUSTIA,
A NADA, O CORAZÓN (todo o mesmo)
MAR. -De súpeto,
queres saber unha verdade, e sintes que non podes... porque xa a
levas dentro. Porque dicila é facer que fuxa, iso que xa está
dentro da túa propia angustia.
BARQUEIRO. -É o
poder do meu corazón, a miña forza latente que me pide preguntarme
por ela...
MAR. -A fame, a
carne crúa, a xente espida polos camiños do monte, a fraga do teu
avó... Iso que levas dentro do teu peito en forma de líquidos e
carnes... que che move a cotío...
BARQUEIRO. -Esas
cousas que non cesan, que sempre van sendo outro xeito de ser que
tende a destuirse nun pleno estado de construcción. O devir
constante que indistingue os dualismos... o ben e o mal, o xusto e o
inxusto, convírteo a todo en un. As experiencias cotiás das que
falas ti, que latexan o meu corazón, e que son todo o que levo deste
mundo...
CORIFEO. -Recorda
que non hai fin algún, que os que falan de fins acábaselles o
peixe. Ti non queres deixar as túas labores en mans dun finalismo.
Non creas nesas fábulas da salvación, mira a materia... mira a súa
incomensurabilidade, cres que remata nalgures?
5. DIFERENCIA
SER-EXISTIR
BARQUEIRO. -Creo que
non... máis agora, a terra... a inmensa terra que din, sempre
salvaxe como ela mesma... dime que o que teño dentro non é senón
ela mesma, nun cacho finito da súa natureza. Diso que ninguén nos
separa, síntome ben dentro dela, agora que sei que ámbolos dous
somos o mesmo. Pero... que me diferencia a min dela?
MAR. -Nós os
elementos, a terra, o mar, o aire, a choiva... somos igual ca ti,
temos unha esencia a compartir... iso que chaman Deus, totalidade,
natureza ou sustancia... temos un ser común que nos ten a todos
neste devir xoguetón que desliza sen cesar polos tempos.
BARQUEIRO. - Entón
ben, a diferencia cal é?
MAR. -A diferencia é
que nós non podemos falar da esencia mesma, e que só podemos
facerte chegar a ti este saber a través dos mitos, dos contos, das
fábulas...
BARQUEIRO. -Non
podedes falar do ser... non podedes dicir que sabedes sobre vós
mesmos, sobre o ser que sodes...
MAR. -Certo que non.
Non dicimos de nós, só dicimos do que convén a nosa supervivencia,
a nosa desinhibición propia que nós fai ser diferentes...
BARQUEIRO. -A
diferencia entre un home e un animal, é que o home pensa na súa
existencia... pódese abrir a ser, pode ser no seu propio ser. A súa
apertura faino ser, faino preocuparse por si, coidarse de si... iso é
a existencia.
MAR. -Agora ben, o
home é iso que ademáis de ser, existe...
BARQUEIRO. -Un home
coma min, que leva toda vida traballando... non me fai máis alegre
que saber estas cousas. Cousas que sempre xogaron na miña labor, e
que agora a natureza amósame mellor que nunca.
MAR. -Non tes que
dar gracias a algo que tamén eres ti, a linguaxe ten unha gracia
dentro. A forza que da sentido a iso que ves, ese xesto artístico
que debuxa, dalgún xeito, o que podes dicir da experiencia. Máis,
sabes previr eses males que fai a linguaxe, ti coñeces ben a
lección do nominalismo.
BARQUEIRO. -Sei que
a linguaxe non di o meu sabor da gorxa, e que iso dalgunha maneira
faime ser como un elemento, animal ou vexetal. Coma ti, mar meu! Pero
sei que dicilo sobre min, faime ser un home de mar como son eu!
6. HEDONISMO
MAR. -Alporízate,
celebra a túa existencia!
BARQUEIRO. -Vou
celebrar si, vou celebrar...
MAR. -Vólvete unha
besta fera, e béveda que danza nunha panatenea... déixate levar
polo teu animal, pola túa núa vida!
BARQUEIRO. -Para iso
están as festas, os rituais, os banquetes, os simposios, as
panateneas, os eranos, as comelladas, as merendolas... o hedonismo
animal que levamos dentro.
MAR. -Así é,
síntete un cíclope bévedo que ouvea por todo alto a súa
existencia. A súa apertura ao ser. Podes saber que o que fas, falo
sabendo que o fas... pero por outra parte, podes animarte a caer na
túa desinhibición animal, niso que che da tanta ledicia tamén.
BARQUEIRO.
-Eeeeeeeehhh!!! Volveríame tolo! Podería estar mallando nas ménades
e nas bacantes, facéndome un touro forte coma unha besta alada e
musculosa! Aaahhhh! Fodería a Afrodita e a Atenea xuntas! Unha
carnicería con elas!
MAR. -Así é a túa
natureza, vela? Ves quen eres en todo o teu ser?
BARQUEIRA. -Quero
trincar os sesos dunha besta máis grande ca min! Apetéceme degolar
peixes fortes e grandes!
MAR. -Se queres ata
poderías matar a un home... o teu desexo aínda conserva iso! O home
desexa todo. O ben e o mal.
BARQUEIRO. -O
paraíso hedónico, o xardín, a visión placenteira... faime querer
cousas, incluso, criminales... que acercan a morte mesma. Vivir a
morte de cerca, é algo que o home necesita.
MAR. -O home
necesita esa violencia, tal é súa paixón que o move, a angustia
que revela a nada, a existencia mesma...
(Silencio longo)
7. SOIDADE E
COMPAÑA
BARQUEIRO. -Será
por iso que tamén quero estar só... que me refuxia no meu interior
salvaxe, e que non se pregunta nada nos silencios. Que quedo calado,
e non penso nada... que, despois de tanto falar, cando quedo calado,
non pasa nada pola miña cabeza e todo deixa de ser interesante de
novo. Todo volve a ese estado de cousas no que a soidade é a verba
que máis acerca ao meu ser.
MAR. -A soidade é a
túa compaña. Iso é tamén a cuestión da túa mística existencia,
da túa compenetración e inmersión coa natureza.
BARQUEIRO. -O meu
desexo natural, quere soidade... en cambio, quen quere estar só
neste mundo?
MAR. -Só é como
estás, é como vas a estar toda vida, sempre estáras sendo cara a
morte. Morrerás soiño e cun silencio que dirá: Eu sempre fun un
chaiñas, un mortal, un finito...
BARQUEIRO. -Pero os
humanos fixemos un tótem coa sociedade, e agora todos queres estar
vivindo así, nunca coñecín humanos sós que non foran vistos como
enfermos, anormais, patolóxicos...
MAR. -Calquera cousa sérvenos
para facer da soidade unha enfermidade fatal, considerarse un
solitario morriñento é o peor que nos pode ocorrer, en cambio, a
vida nos grupos é agradable.
BARQUEIRO. -Que provocación
esperta a soidade?
Deus dime: “hai cousas
peores que estar só”...
E estar só, non é xa sempre
estar só?
A compaña está suxeita a
alguén que pode verse fóra de un? A exclusión dun estar só,
significa a única inclusión da compaña?
Pero se a compaña inclúe un xa
estar só na mesma, non hai, máis ben, unha inclusión da propia
exclusión? Como vén dada esta desaparición da diferencia entre
soidade e compaña?
MAR. -Xa non hai diferencias
grandes entre estar no a-bandono ou na comunidade, a indistinción é
obvia.
A oposición só/acompañado
radica na moderna visión do home ou suxeito como un axente que vive
nunha urdimbre social, fronte a un individuo ermitaño que non
necesita de ninguén.
As divisións usuais entre
suxeito e masa convirten a esfera humana nunha rede de medidas
distinguibles, que non fan, senón falar dunha mesma cousa,
indiferenciada; que xa está sempre aí. A soidade mesma.
0. Recordo e esquecemento.
“Pasar”, unha eternidade.
[O Barqueiro adormecido e canso
de tantas voltas, fala co Vento como se dun irmán se tratase]
O difícil que é describir os
recordos, e escarvar na memoria... a inmensidade de información que
enche un día é suficiente para borrar o día anterior, convertirse
nunha máquina reseteadora constante, que actualiza xa agora mesmo
esquecéndose do anterior. O olvido provocado pola liquidez dos nosos
tempos, esta reflexión diaria pregúntanos, ¿Cal é a cousa que,
despois de enfrentarse a conflictos informativos, preserva a súa
esencia? ¿Como é posible que acontezan cousas dispares que
actualizan relacións, e pola contra, quedemos cunha pegada
memorial?...
Pese a ese estado de
“esquecemento virtual” provocado, aparecen momentos de recordo
que se dispáran á vez que nese mesmo esquecemento.
BARQUEIRO. -Nunca
fun quen de remar só, ao principio, temía moito que poidera facelo.
Sempre boguei cun medo detrás que me impedía sentirme nun estado de
seguridade. Coido que esta maneira traumática de vida fixo de min
unha persoa curiosa polas cousas que se esconden tras o escenario da
experiencia. Sei que hai algo aí que me fai ser de seguido cada día,
que o sol non chega de súpeto... e que iso non é nada que teña que
ver co ben, coa felicidade, co mal ou coa tristeza; ten que ver con
que o tempo pasa e nada para, e que é o devir o que me fai sospeitar
da miña morte. Un medo que me alerta da morte, que me prepara para
collela en calqueira momento, como veña... a monte. Non son ninguén,
que me leve agora mesmo se quere, non a vou esperar. Que me abrace
como unha “lozana” loira con aspecto bacante, que me foda.
VENTO. -Se ten que
desaparecer algo de ti, faríao co meu soplo inmortal. Axitaría a
túa cabeza e retorceriache os miolos coa simpleza do meu latir. Un
“pasar” que sería permanecer, e que borraría as cousas da túa
memoria, o constante dilema dese olvido teu.
BARQUEIRO. -Os meus
remos tamén van vellos e desgástanse con ese “pasar” que, á
vez, é permanecer... máis eles non saben de si, nós non sabemos o
que os remos saben. Que é saber? Sequera non é saber que hai tempo?
Saber que todo “pasar”, repito, é un permanecer? Que todo ser é
devir? Que todo seguir é frear?
VENTO. -Así o
quixen eu, e así o queres ti... non hai dúbida deste dei
circulous vicious [dios
círculo vicioso] que boga por baixo a túa gameliña. A túa
gameliña que é xa cosmos dese Deus que por ser, non é nada...
escapada constante dun instante que sempre é así mesmo.
BARQUEIRO. -Este
eterno suceder sen parada, sen puntos... liña seguida... que xeitos
garda coa memoria?
VENTO. -O devir é o
recordo... o tempo é o recordo, o espacio alonxa.
BARQUEIRO. -Aínda
que saia o sol co canto das gaviotas, aló onde queira que estés
tamén sae o sol co canto das aves que habiten nese mesmo tempo...
VENTO. -Aló o
recordo gárgase no tempo vivido, nesa “xa foi”... que asumes que
será un “xa sendo”...
BARQUEIRO. -Xa,
xa... o tempo non cesa... e a memoria sempre é memoria do tempo, os
recordos atravésannos nun devir que logo recordamos.
VENTO. -Pero o
espacio é o que che afasta desa xente que agora non ceh rodea aquí
neste océano... neste mar afastado da humanidade.
BARQUEIRO. -O
espacio si, queda moi lonxe, pero en cambio o meu recordo... fala
só...
VENTO. -O teu
recordo é o tempo filliño...
BARQUEIRO. -O meu
recordo é ese tempo que quedou pegado na pegada mnésica da miña
memoria... o tempo une...
VENTO. -O espacio
alonxa...
BARQUEIRO. -Os meus
recordos falan dese “pasar” que é todo o que a min me une coa
xente que xa non está aquí... pero que, en cambio, a teño presente
na cachola.
VENTO. -Así é
Barqueiro galán, o que ti recordas da túa xente é debido a un
“pasar” que tamén é agora mesmo, así me recordarás a min
tamén.
BARQUEIRO. -O
recordo humano consiste en gardar un forte compromiso coa idea do
tempo... dese tempo do cal cando pensamos nel, referímonos a deus
mesmo.
VENTO. -Recordas un
amoriño ben feito que colleras aló no teu pobo xa fai anos?
BARQUEIRO. -Non
esquezo non...
VENTO. -Ese foi un
tempo forte, un tempo animado que marcou no teu recordo... unha
temporal visita do Eros as túas costa... pero este Kairós, este
tempo “xa agora sendo” fai que te acordes del, que estés unido
para a eternidade con ese amor fuxido...
BARQUEIRO. -Máis,
tamén era o mesmo tempo que o que está agora a pasar, quero
dicir... aquel tempo tamén é este mesmo, aínda que de amor se
tratase?
VENTO. -Por suposto,
o tempo segue a ser o mesmo, o “pasar” esencialmente non deixa de
pasar nunca. Agora ben, a túa experiencia pode alterar a túa noción
dese “pasar” cando se xunta coas paixóns, os afectos e os
sentimentos... Ti estabas namorado, e para ti aquel tempo non era
máis que para ese amor, case... por dicilo así, non había tempo
que pasase, o amor paraba ese tempo.
BARQUEIRO. -E máis
si... así foi, tal o recordo, tal ese “pasar”...
VENTO. -Queres que
che desvele un segredo?
BARQUEIRO. -Non
dubides.
VENTO. -Cando
morras, o tempo seguirá a “pasar”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario