A
pregunta filosófica: música
1
A filosofía predica
un saber que navega na pregunta esencial, nun silencio que se lle
antoxa como primixenio.
2
A música da
filosofía é escoitar o interior, levantar algo caladamente. Por iso
necesita da viaxe en primeira persoa ao deserto, a aventura
espiritual a un mundo que xa non interesa.
3
O que ten de música
a filosofía venlle dado pola lectura en silencio, porque as brechas
e as realidades fisuradas da linguaxe sonlle máis propias que todo
dicible.
4
A pregunta polo ser
segue sendo a pregunta pola música, porque a linguaxe deambula
silenciosa. O silencio adianta e atrasa a pregunta confundindo aos
homes nunha linguaxe única.
5
A linguaxe única
especialízase coa arte de pretender non ser nunca o silencio que a
contén.
6
O nacemento das
linguas especializadas nunca poderá esquecer o silencio que a rodea,
a invocación musical da existencia.
7
A pregunta devén
calada no rodeo das linguas especializadas, pero como pregunta que é:
ocúltase e revélase nas mesmas.
8
A existencia da
pregunta filosófica é unha existencia musical, non argumentada
polas linguas especializadas concretamente.
9
Antes de nacer e
despois de morrer a pregunta é a mesma.
10
A existencia
temporal da pregunta revélase no seu ritmo musical. Que o silencio
abarque a pregunta que percorre a existencia móstranos que existir é
unha cuestión de ritmo sen melodía, música en directo.
11
Nin palabra, nin
acto, nin cousa, nin acción.
12
Nin razón, nin
sentidos, o fin da guerra terminolóxica.
13
O problema da
linguaxe non é o problema real. O real non pode ser vivido
filosoficamente. Para comezar, como para acabar, o silencio leva a
pregunta esencial.
14
A derrota da
significación é o renacer da nova pregunta filosófica.
15
A música non pode
ser leida en claves filosóficas, non pode evitar silencios.
16
A curva dos
acontecementos ten esa forma oblicua que non se chega a quedar de
todo fixa nun estado ou dimensión concreta. O esvarar mesmo por esa
curva é a pregunta filosófica.
17
Pensar a música
consiste vivir ese esvaramento.
18
Preguntarse pola
música como vida é máis pregunta filosófica que vivir
filosoficamente. Vivir musicalmente non é vivir
filosoficamente.
19
A música trascende
as artes para abrirse como signatura asignificante. Non é
ente, obxeto, cousa, dito ou palabra, acurrúcase máis no leito dun
tempo que se vive xa agora mesmo, un sentido, un instante, un seguir
sendo que non cesa.
20
A pregunta
filosófica esqueceuse de pensar que o que se di, dise por música e
non por algo. Dise por nada, pola bela orde natural dun dicir que
(re)vela todas as cousas non dicibles. Os ditos foron obxeto de
traballo da filosofía até fai moi pouco. Pois ben, agora pensamos
en dicir-sempre e para iso só podemos falar de musicalidade, de
facticidade, de sons que evocan algo que leva a existir.
No hay comentarios:
Publicar un comentario